DIASKEDASI.INFO

Η διασκέδαση On Line

  •  

    Banner Kythnos-Banner Santorini Serifos Parousiasi-Banner

    Banner-2

    Koufonisia Donousa Mikres Kyklades Kythira watermills Tsagkarada

    Trikala Korinthias

  •  

    Banner Gagarin An Stage Volume 1

    Banner-2

    Lazy Cabaret Voltaire Micra Asia Ianos

    Kakogiannis

ΕΚΕΙΝΟΣ + ΕΚΕΙΝΟΣ Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου “…στα ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΑΡ” του Σταυρός του Νότου Plus

ΕΚΕΙΝΟΣ + ΕΚΕΙΝΟΣ
Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου
“…στα  ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΑΡ”
 Σταυρός του Νότου Plus

Ekeinos ki ekeinosO Σταυρός του Νότου, έχοντας κλείσει τα 20 χρόνια του και συνεχίζοντας για την 3η δεκαετία μιας σπουδαίας μουσικής πορείας, φιλοξενεί και φέτος καλλιτέχνες που έχουν τιμήσει τις 3 σκηνές με την παρουσία τους τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και νέους, πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες που βρίσκουν έδαφος να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους.

Οι «Εκείνος + Εκείνος», ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της ελληνικής δισκογραφίας, επιστρέφουν δυναμικά με νέο τραγούδι.
Εγκαινιάζοντας τη συνεργασία με τη Sonar Music, συναντώνται μουσικά και πάλι με τον παραγωγό των μεγάλων επιτυχιών τους και φίλο, Αντρέα Γιατράκο και παρουσιάζουν το καινούριο τους τραγούδι «Γίνε Αγάπη».
Το «Γίνε Αγάπη», σε μουσική και στίχους του Κώστα Λογοθετίδη, είναι το πρώτο single από το νέο τους άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2018 .

Η επίσημη παρουσίαση του νέου τραγουδιού των «Εκείνος + Εκείνος» θα γίνει την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου στον «Σταυρό του Νότου +(plus)», με μία παράσταση σαν γιορτή που o Νίκος Καλλίνης και ο Κώστας Λογοθετίδης μοιράζονται με τους παλιούς και νέους φίλους.

Θα ερμηνεύσουν τα κλασσικά τους τραγούδια («Χειμωνιάτικα Μπαρ», «Μια Γυναίκα Μόνο Ξέρει», «Αγάπη, Τι Δύσκολο Πράγμα», «Τα Λόγια Κομμάτια»), τραγούδια από το περσινό album «Mέτρα με Τέχνη τον Καιρό», αλλά και αγαπημένα τους τραγούδια άλλων δημιουργών. Kαλεσμένος τους θα είναι ο ηθοποιός – ερμηνευτής Σωτήρης Σωτηρίου.
Το «Γίνε Αγάπη» κυκλοφορεί από τη Sonar Music και τη Heaven Music.

Μαζί τους:
Γιάννης Γρυπαίος – Μπάσο ,
Βαγγέλης Κρίθαρης – Ηλ. Κιθάρα              
Δημήτρης Αιγινίτης - Τύμπανα , τραγούδι & φωνητικά

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook: Εκείνος & Εκείνος - Ekeinos & Ekeinos

                    Nikos Kallinis (Ekeinos)
                    Kostas Logothetidis

e-Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.                   

Τιμή Εισόδου στο μπαρ: 12€ (με μπύρα-κρασί)
Έναρξη: 22.30

Σταυρός του Νότου Plus
Φραντζή 14
Νέος Κόσμος
Τηλ. κρατήσεων: 210 922 6975

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Stavros-tou-Notou
Twitter: www.twitter.com/#!/StavrosTouNotou
Instagram: https://www.instagram.com/stavrostounotou
Site: www.stn.gr

Electronics and ships telecommunications, satellite systems, antennas, Radars, VHF, GPS, Autopilots, Magnetic compasses as well as their calibration

2

 

 

21

RADIOHELLENIC S.A.
RADIOSERVICE S.A.

157 Karaiskou Str.
ATHENS - PIRAEUS - GREECE

Tel.: +30 210 4297760
Fax: 210 42977666

http://www.radiohellenicsa.gr/
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

RADIOHELLENIC S.A.
RADIOSERVICE S.A.

45 years of operation in the sector of electronics
and ship’s telecommunications

 Radioelliniki-ploia

In the 45 years of operation in the sector of electronics and ship’s telecommunications. More specifically in the satellite systems of small and large vessels, in the sector of TV antennas, Radars, VHF, GPS, Autopilots, Magnetic compasses as well as their calibration even in the vessels flying the Greek flag. We have also presence in the sector of certificates of all classes and in.

The Sectors we are operating more specifically are the sales of equipment, their service and the ships certificates.
We issue permits of instralltion, blueprints of installation, we are a accounting authority for all the classes and vessels categories, A1, A2, A3.

It is important to be noted that for the magnetic compasses we have permit from Greek Classification Registry for issuing certificates.

The Samyung SMR-3700 Radar 

The Samyung SMR-3700 Radar system is a powerful, high performance 4KW Radar system at an excellent price.

https://radiohellenicsa.gr/led-color-radar-10-4-samyung-smr-3700/

 

 

Koden KGP-913 MKII 18 channel GPS  

Superior Positioning Accuracy with SBAS Correction! Koden KGP-913 MKII 18 channel GPS is WAAS and EGNOS ready.
Large LCD display.

The SAILOR 100 GX 

The SAILOR 100 GX, by Cobham SATCOM, is an advanced 3-axis stabilised Ka-band antenna system designed for the Inmarsat Global Xpress® satellite network.
SAILOR
100 GX islight.

https://radiohellenicsa.gr/ku-band-vsat-antenna-sailor-900-cobham-satcom/

NSR VHF 

NSR VHF

Compact, lightweight and rugged construction, Easy operation, even for unskilled personnel, Full marine-use VHF channels, Designed to meet GMDSS requirements related with performance standards for survival craft two-way VHF radiotelephone apparatus, such as IMO M.149(77) [2003] and IEC 61097-12. CCS typeapproval. MED typeapproval.


https://radiohellenicsa.gr/ntw-1000-two-way/

The NSR NVR9000 

The NSR NVR9000 (S)VDR has been designed to comply with the latest IMO regulations MSC.333(90). Itcanstoredatafor 48 hours


https://radiohellenicsa.gr/voyage-data-recorder-nvr-9000-by-new-sunrise/

 
5.7 Silver Bright LCD supports 

5.7” Silver Bright LCD, supports all IMO NAVTEX frequencies (518kHz, 490kHz and 4209.5kHz), displays the message contents, messages stored for 72 hours, simple to operate, desktop or flush mount, external printer interface and External alarm output, low power consumption, conforms to the latest rules including IMO M148(77) and IEC 61097-6. CCS type approval. MED type approval.


https://radiohellenicsa.gr/nvx-1000-navtex

 NEB-1000 EPIRB Price

NEB-1000 EPIRB Price 350 EURO

FEATURES: designed to use for alert search and rescue service at sea. Confirming to IMO and IEC rules with location accuracy.

https://radiohellenicsa.gr/neb-1000-epirb/
For commercial vessels over 150GRT

For commercial vessels over 150GRT, fishing vessels over 35m and naval vessels with or without DG correction.

Suitable for use with Lilley & Gillie (and other) Transmitting Magnetic Compass (TMC) equipment to operate repeaters, off-course alarms and outputs to navigation equipment including gyro back up.

https://radiohellenicsa.gr/magnetic-compass-outfit-lilley-gillie-mk2000/
Read moreThe Satellite phone 

The Satellite phone that enables you to stay in command at sea. A robust and versatile maritime communication solution, the SF2500 is a voice satellite terminal that enables users to make voice calls through the Thuraya satellite network with ease. SF2500 combines voice capabilities, crew calling, GPS tracking, geofencing and SMS services in a compact, cost-effective package designed for small- and medium-sized vessels.

https://radiohellenicsa.gr/satellite-phone-iridium-extreme-ptt/

NES-3000 ECDIS 

Το Δορυφορικό τηλέφωνο που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να διατηρεί επικοινωνία είτε στην θάλασσα είτε οπουδήποτε.

Δουλεύει με το δορυφορικό σύστημα της Thuraya και παρέχει δυνατότητες φωνητικής κλήσης, γεωεντοπισμού καθώς και υπηρεσίες μηνυμάτων.

Suzuki S-1400 

NES-3000 ECDIS is designed for international voyage vessels to display vessel information received from on board sensors like GPS, GYRO.

https://radiohellenicsa.gr/nes-3000-ecdis/

Suzuki ES-675 

Suzuki S-1400 Suzuki are the first manufacturer to produce a compact and powerful sonar designed especially for small vessel owners.


https://radiohellenicsa.gr/fishery-sonar-suzuki-s-1400/

Iridium 9555 

Iridium 9555 has all of the voice and data features you have come to expect from our trusted satellite phones — plus a few notable additions: Up to 4 hours of talk time, 30 hours of standby
Improved SMS and email messaging capability
Integrated speakerphone
Upgraded mini-USB data port

https://radiohellenicsa.gr/2-2/

 

The EM-TRAK Class A AIS A100 

The EM-TRAK Class A AIS A100 is a commercial standard AIS Class A, fully certified for all commercial vessel installations; deep sea, coastal and inland waterways.
Price
1300 EURO


 

 

RADARS
SATELLITE ANTENNAS
ECHO SOUNDERS - SONARS
AIS - VDR - SSAS - EPIRB - SART
GMDSS
OVERHAULING OF GYRO COMPASSES
CALIBRATION OF MAGNETIC COMPASSES
AUTO PILOTS
ANEMOMETERS
DGPS CHARTPLOTTERS

 

RADIOHELLENIC S.A. is the largest and most active sales and service organization in marine electronics equipment in Greece. Whether new-builds, conversions or ships in service, whether commercial vessels, yachts, mega-yachts, fishing fleets or pleasure boats, whether dealing directly with owners, marine design consultants, marine architects or marine engineers or directly with ship building yards or slipways, RADIOHELLENIC has always ensured that its expertise reaches the ship, the design
intermediary or the constructor on time to ensure proper equipment selection, speed of service and safety at sea.

 

The Company has an extensive experience with sophisticated equipment like Radars, GMDSS, VHF, SatCom, Instruments, Autopilots, Gyrocompasses, DGPS Chartplotters, AIS, VDR, Speed Logs, Weather, Wind Indicators and Echosounders in the six core areas of marine electronics; Radar, Hydroacoustics, Communications, Automatic Steering, Navigation and Systems Integration, stand alone or integrated into complete systems.

RADIOHELLENIC S.A.
RADIOSERVICE S.A.

http://www.radiohellenicsa.gr/
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Radioelliniki-stoixeia

Karaiskou 157
185 35 Πειραιάς - GREECE
Τηλ: +30 210 42 97 760 - 5
Fax: 210 42 97 766
184 Dimokratias Ave.
187  55 Keratsini - GREECE
Τηλ: +30 210 43 16 465
Fax: 210 4317448

259 Dimokratias Ave.
188 63 Perama - GREECE
Τηλ: +30 210 44 19 210,
Fax: 210 44 16 725

24h +306945997003 - +17186663421

 

"Τσάρλι Τσάπλιν" το βραβευμένο έργο για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Ακροπόλ

 

Το βραβευμένο έργο "Τσάρλι Τσάπλιν"
για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ
Οκτώβριος 2017

Το βραβευμένο έργο του Daniel  Colas "Tσάρλι Τσάπλιν", μετά την τεράστια επιτυχία που γνώρισε στο Παρίσι, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ, τον Οκτώβριο του 2017, σε μετάφραση του Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια.

Στο έργο ξεδιπλώνεται με αριστοτεχνικό τρόπο και καταιγιστικό κινηματογραφικό ρυθμό όλο το παρασκήνιο της μυθιστορηματικής ζωής του αγαπημένου σε όλη την υφήλιο αλητάκου «Σαρλώ», που στιγμάτισε την εξέλιξη του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Ο Τσάρλι Τσάπλιν ξεκίνησε ένα πάμπτωχο ορφανό παιδί του δρόμου, για να εξελιχθεί σε ένα διάσημο και πάμπλουτο καλλιτέχνη παγκόσμιας αναγνώρισης. Η ζωή του ήταν γεμάτη αντιθέσεις, ανατροπές, έρωτες, με στοιχεία ενός τρελού παραμυθιού.
Στην παράσταση που ακροβατεί μεταξύ κωμωδίας και δράματος, ο ρόλος του πολυαγαπημένου Σαρλώ εναλλάσσεται με αυτόν του αληθινού προσώπου που τον υποδύθηκε, του Τσάπλιν.

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης μεταμορφώνεται τον ομώνυμο ρόλο, με τα δύο αυτά γοητευτικά, αλλά τόσο αντίθετα πρόσωπα.

Η Μαρίνα Ψάλτη ερμηνεύει τη μητέρα του, ενώ η Τζένη Θεωνά τις τρεις από τις νεαρές γυναίκες της ζωής του.
Ο Χρήστος Σπανός κρατά το ρόλο του αδελφού του, Σίντνεϊ, που είχε σημαντική επιρροή στη ζωή και στην καριέρα του Τσάπλιν.
Ο Σωκράτης Πατσίκας ερμηνεύει τον Μακ Σένετ, τον παραγωγό του Hollywood, που πρώτος ανακάλυψε το ταλέντο του νεαρού Τσάρλι. Τέλος, ο Γιώργος Κωνσταντίνου τιμά την παραγωγή με τη συμμετοχή του, παίζοντας το διάσημο για τις ίντριγκες και το πολιτικό παρασκήνιο, αρχηγό του FBI, Χούβερ.

Η παράσταση μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής με τα σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη, τα κοστούμια Παναγιώτας Κοκκορού, χορογραφίες της Άννας Αθανασιάδη, μουσική Παναγιώτη Αυγερινού και φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου.

Θα ακολουθήσει σύντομα ενημέρωση με περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση.

Ο Αγώνας του Θανάτου

Agonas tou thanatou

Ο Αγώνας του Θανάτου

Στο βιβλίο της ιστορίας της Ντιναμό Κιέβου, θα υπάρχει πάντοτε ένα μεγάλο κεφάλαιο αφιερωμένο στους ηρωικούς ποδοσφαιριστές της ομάδας που αψήφισαν τον ίδιο το θάνατο για να υπερασπιστούν την τιμή τους.

Καλοκαίρι του 1941. Ο πλανήτης έχει παραδοθεί για τα καλά στις φλόγες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Οι καταστροφές, οι δυστυχίες, οι θάνατοι, όλα ανυπολόγιστα και το ανθρώπινο είδος βυθίζεται στο σκοτάδι που το ίδιο προκάλεσε.

Στην Ευρώπη οι δυνάμεις του Χίτλερ προελαύνουν, και το Σεπτέμβρη της ίδια χρονιάς καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κέντρο της Σοβιετικής Ένωσης: την πόλη του Κιέβου.

Agonas tou thanatou-omada

Ο αρτοποιός που σώθηκε
Ήταν ξεκάθαρος όσο κι αν επέμενε το αφεντικό. Η ιδεολογία του και η αγάπη για την πατρίδα δεν του επέτρεπε να γίνει έρμαιο στα χέρια των Ναζί.
Ο Νικολάι Τρούσεβιτς δεν πειθόταν στις προτροπές του Γκέοργκ Σβετσόφ. Ο ίδιος ήξερε ότι χρωστούσε πολλά στον Σβετσόφ καθώς τον είχε σώσει από το στρατόπεδο συγκέντρωσης της Νταρνίτσα, όταν οι Γερμανοί είχαν συλλάβει αυτόν κι άλλους 600.000 Ουκρανούς.
Γνώριζε επίσης όμως, ότι το αφεντικό του στο φούρνο ήταν πιστός συνεργάτης των Ναζί, ένας υποτακτικός που βάζει το προσωπικό του συμφέρον πάνω απ' οτιδήποτε άλλο ακόμα κι από της ίδιας του της χώρα, μια κλασική δηλαδή περίπτωση Εφιάλτη.

Γι 'αυτό λοιπόν ο Νικολάι αρνιόταν να γίνει μέλος της ποδοσφαιρικής ομάδας που είχε συγκροτήσει ο Σβετσόφ. Στις δόξες του ήταν ένας εξαιρετικός τερματοφύλακας, όταν αγωνιζόταν στην τοπική Ντιναμό. Ο σεβασμός που απολάμβανε από τους συμπολίτες του ήταν μοναδικός και αν συμμετείχε στη γερμανόφιλη ομάδα της Ρουχ ο λαός του Κιέβου θα δεχόταν μεγάλο πλήγμα, χώρια τα προπαγανδιστικά οφέλη που θα αποκόμιζε η Γκεστάπο.

Αποφάσισε λοιπόν να δημιουργήσει μια ομάδα με δικές του ενέργειες. Ο Τρούσεβιτς γνώριζε εξ' αρχής πάνω σε ποιους θα βασιζόταν, και απευθύνθηκε ευθύς στους παλιούς του συμπαίκτες της Ντιναμό, που αγωνίζονταν μαζί πριν ξεσπάσει ο πόλεμος. Ο Αλεξέι Κλιμένκο, ο νεαρός αμυντικός Μιχαήλ Σβιριντόφσκι, ο ασημένιος Ολυμπιονίκης Μιχαήλ Πουτίστιν, ο Νικολάι Κορότκιχ, ο Μακάρ Γκοντσαρένκο και το "κτήνος" Ιβάν Κουζμένκο, θα αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της νέας ομάδας. Παρέα και άλλοι τρεις από τη Λοκομοτίβ Κιέβου που έτρεξαν στο κάλεσμα του Τρούσεβιτς, οι Μιχαήλ Μέλνικ, Βλάντιμιρ Μπαλάιν και Βασίλι Σουκάρεφ.

Και το όνομα; Φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι το "Ντιναμό", καθώς αυτομάτως παρέπεμπε στις αστυνομικές δυνάμεις της Σοβιετικής Ένωσης απ’ όπου και προερχόταν όντως ο σύλλογος, κάτι που θα προκαλούσε φρενίτιδα στους κατακτητές. Το όνομα της ομάδας θα ήταν Σταρτ, με τη λέξη να έχει ανάλογη σημασία με την αγγλική γλώσσα, δηλαδή αρχή. Έτσι ο Νικολάι Τρούσεβιτς και οι συμπαίκτες του θα έκαναν μια νέα αρχή παίζοντας ποδόσφαιρο, αποδρώντας έστω και για λίγες ώρες από τη μιζέρια του πολέμου και της καθημερινής βιοπάλης.

Agonas tou thanatou-1

Η ανίκητη Σταρτ
Το πρώτο παιχνίδι έλαβε χώρα στο στάδιο "Ζενίτ" του Κιέβου, όπου η Σταρ διέλυσε μια ομάδα Ούγγρων (σύμμαχοι των Γερμανών) με σκορ 6-2. Επόμενος αντίπαλος ακόμα μια μεικτή, αυτή τη φορά από Ρουμάνους στρατιώτες, η οποία έφυγε με έντεκα γκολ στο κεφάλι από τους  ήρωες του Κιέβου. Όταν όμως ο Τρούσεβιτς και οι υπόλοιποι νίκησαν την γερμανική PGS, τότε η ψυχολογία του λαού άλλαξε για τα καλά. Αν και… περιορισμένος από του Ναζί, ο Τύπος της χώρας αναγνώριζε τα κατορθώματα της Σταρτ, με  αποτέλεσμα να εξυψώνεται το ηθικό των υπόδουλων Ουκρανών.

Οι συνεχείς επιτυχίες αυτών των… επίλεκτων κακομοίρηδων και η ανταπόκριση του κόσμου που τους θεωρούσε λαϊκά ινδάλματα δεν έκατσε καθόλου καλά στους Γερμανούς, οι οποίοι αποφάσισαν να βάλουν φρένο στην αήττητη πορεία τους. Προς απάντηση λοιπόν της Σταρ, ήρθε στο Κίεβο η έχουσα τη φήμη ανίκητης ομάδας, Φλάκελφ, που ήταν η επίσημη ποδοσφαιρική εκπρόσωπος της γερμανικής αεροπορίας.

Στις 6 Αυγούστου του 1942, Φλάκερφ και Σαρτ βρέθηκαν αντιμέτωπες, με τους Ουκρανούς να επικρατούν με χαρακτηριστική άνεση των στρατιωτών-αθλητών του Γ’ Ράιχ και σκορ 5-1. Αδύνατον. Η Αρία φυλή, οι αρρενωποί ξανθοί και γυμνασμένοι στην εντέλεια άντρες του Χίτλερ να ταπεινώνονται τοιουτοτρόπως από ένα μάτσο υπόδουλους τιποτένιους μπαλαδόρους;

Το χαστούκι στην αίσθηση της γερμανικής υπεροχής ανησυχητικά ηχηρό, και πλέον τα πράγματα είχαν σοβαρέψει. Ήταν πια κάτι παραπάνω από δεδομένο, ότι οι Γερμανοί θα ζητούσαν εκδίκηση με κάθε μέσο.

Death match bill1 display image"Ηττηθείτε ή θα πεθάνετε"
Η ρεβάνς προγραμματίστηκε για τρεις μέρες αργότερα, στις 9 Αυγούστου. Η σημασία που είχε αποκτήσει η αναμέτρηση έκανε μαζική τη προσέλευση στο γήπεδο "Ζενίτ" του Κιέβου. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα φυλλάδια που τύπωσαν οι Ναζί ανέφεραν τη λέξη "εκδίκηση" κάτω από την αναγγελία του ποδοσφαιρικού αγώνα, δείγμα του πόση σημασία έδιναν σε ένα γεγονός που πριν ήταν χόμπι του στρατού, αλλά τώρα πια μέσο πολιτικής προπαγάνδας.

Πριν το ματς, ένας άνδρας με στολή των S.S. εισήλθε στα αποδυτήρια της Σταρτ για να μεταφέρει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους ποδοσφαιριστές: "Είμαι ο διαιτητής του σημερινού αγώνα. Ξέρω ότι είστε μια πολύ καλή ομάδα. Σας παρακαλώ ακολουθήστε τους κανόνες, μην παραβείτε κανέναν, και πριν την έναρξη χαιρετίστε τους αντιπάλους σας με τον τρόπο το δικό μας".

Το δίλημμα ήταν εμφανές. Ή μήπως δεν υπήρχε ποτέ κανένα δίλημμα; Μάλλον το δεύτερο ισχύει γιατί ο Νικολάι Κορότκιχ, ο Ιβάν Κουζμένκο, ο Μακάρ Γκοντσαρένκο, ο Νικολάι Τρούσεβιτς και οι υπόλοιποι παίκτες της Σταρτ, παρουσιάστηκαν αποφασισμένοι να αγωνιστούν για την τιμή τη δική τους, της πόλης τους και τη χώρας τους εν γένει.

Το έδειξαν ευθύς εξ’ αρχής, αφού στο χαιρετισμό των ομάδων, αντί για “Hail Hitler” οι Ουκρανοί βροντοφώναξαν“Fizcult Hura”, τον αντίστοιχο σοβιετικό χαιρετισμό! Άπαντες αντιλήφθηκαν ότι θα τα έπαιζαν όλα για όλα. Πέραν του διαιτητικού στησίματος και των ξεκάθαρων απειλών εκ μέρους των Γερμανών, οι παίκτες της Σταρτ ήταν εργάτες που δούλευαν ολημερίς για ένα ξεροκόμματο και όχι επαγγελματίες αθλητές, όπως οι της Φλάκελφ.

Οι Ναζί αντιπαρέταξαν δύναμη και αντιαθλητικά μαρκαρίσματα στο τεχνικό επίπεδο των Ουκρανών, με τον γκολκίπερ Τρούσεβιτς να μένει αναίσθητος για μερικά λεπτά μετά από ένα χτύπημα εκτός φάσης. Το θεαματικό γκολ όμως του Κουζμένκο που τάραξε τα γερμανικά δίχτυα, έδωσε αέρα υπεροχής στη Σταρτ, η οποία και πήγε προηγούμενη με 3-1 στο ημίχρονο.

Στην ανάπαυλα οι Ουκρανοί δέχθηκαν και δεύτερη γερμανική επίσκεψη, αυτή τη φορά από άνθρωπο των SS παρέα με τον προδότη και συνεργάτη των κατακτητών, Γκέοργκ Σβετσόφ. Ο Σβετσόφ παρότρυνε τον Τρούσεβιτς και τους υπόλοιπους να δώσουν το ματς, και ο Γερμανός τους επεσήμανε να σκεφτούν τις συνέπειες σε περίπτωση που πράξουν αντίθετα.

Το δεύτερο ημίχρονο είχε από δυο γκολ για την κάθε ομάδα, με το σκορ να διαγράφεται 5–3 υπέρ της Σταρτ, ωστόσο στο τέλος συνέβη η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ο αμυντικός Αλεξέι Κλιμένκο τη μπάλα και αφού πέρασε όλη τη γερμανική άμυνα και τον τερματοφύλακα έφτασε μέχρι τη γραμμή και κοντοστάθηκε. Τότε, αντί να σκοράρει κλότσησε τη μπάλα προς το κέντρο. Ο διαιτητής των SS σφύριξε πριν καν συμπληρωθούν τα ενενήντα λεπτά, και όλοι προσπαθούσαν να αφουγκραστούν ποια θα ήταν η τύχη των νικητών.

DeathMatch1

Αιώνιο σύμβολο
Εκεί που τελειώνει ο μύθος ξεκινούν τα ιστορικά γεγονότα. Η κομουνιστική προπαγάνδα αναφέρει πως οι ποδοσφαιριστές της Ντιναμό εκτελέστηκαν λίγο μετά το παιχνίδι ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική μα καθόλου λιγότερο τραγική.

Σταδιακά μετά τις 9 Αυγούστου, οι ποδοσφαιριστές της Σταρτ συλλαμβάνονταν για ανάκριση κατηγορούμενοι ότι συνεργάζονταν με τη Σοβιετική αστυνομία. Η κατάσταση χειροτέρεψε όταν ο Τρούσεβιτς και η παρέα του νίκησαν με 8-0 τη Ρουχ, την ομάδα του αφεντικού του Σβετσόφ, και φίλου των Γερμανών. Ο Κορότκιχ πέθανε στη διάρκεια των βασανιστηρίων από τους Ναζί(άλλη εκδοχή τον θέλει να έχει ήδη συλληφθεί πριν τον αγώνα) και οι υπόλοιποι μεταφέρθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπου οι άλλοτε συνάδελφοι στο φούρνο και συμπαίκτες στο γήπεδο, Κουζμένκο,  Κλιμένκο, Τρούσεβιτς εκτελέστηκαν μερικούς μήνες αργότερα.

"Ο Αγώνας του Θανάτου", ήρθε στο φως της δημοσιότητας 16 χρόνια μετά τη διεξαγωγή του, από ένα άρθρο Ουκρανού δημοσιογράφου σε εφημερίδα του Κιέβου. Ταινίες δημιουργήθηκαν εμπνευσμένες από το εν λόγω συμβάν, βιβλία γράφτηκαν και το όλο γεγονός πέρασε στη σφαίρα του θρύλου, διόλου άδικα. Το 2005 μάλιστα, η Εισαγγελία του Αμβούργου έκλεισε την υπόθεση, με την ετυμηγορία να αναφέρει πως δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι οι ποδοσφαιριστές της Σταρτ δολοφονήθηκαν από τους Ναζί εξαιτίας της νίκης τους, κάτι που αποτελεί μια ακόμη τρανή περίπτωση γερμανικής ασυλίας στα εγκλήματα της τότε πολιτικής ηγεσίας της χώρας.

Βγαίνοντας κανείς από την κύρια έξοδο του πρώην σταδίου "Ζενίτ" και νυν "Σταρτ" στο Κίεβο, βλέπει στα δεξιά του ένα άγαλμα που αναπαριστά την εικόνα τεσσάρων ποδοσφαιριστών, που στέκονται αιώνιο σύμβολο θάρρους και αυταπάρνησης. "Η δόξα σας δεν θα ξεθωριάσει στους αιώνες…" αναφέρει η επιγραφή, για εκείνους τους ανθρώπους που μπόρεσαν να μη δειλιάσουν, κοιτάζοντας κατάματα το θάνατο.

Πληροφορίες από το sport24.gr

Γιάννης Τσαρούχης, ήταν Έλληνας ζωγράφος και σκηνογράφος

 

Γιάννης Τσαρούχης

Ο Γιάννης Τσαρούχης (Πειραιάς, 13 Ιανουαρίου 1910 - Αθήνα, 20 Ιουλίου 1989) ήταν Έλληνας ζωγράφος και σκηνογράφος. Τα πρώτα του έργα τα εξέθεσε το 1929 στο "Άσυλο Τέχνης". Η επιτυχία που σημείωσε τον οδήγησε στη συνέχεια να φοιτήσει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1929 - 1935) με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Βικάτο και Παρθένη. Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον Κόντογλου (1931 - 1934), ο οποίος τον μύησε στη βυζαντινή αγιογραφία, ενώ μελέτησε την λαϊκή αρχιτεκτονική και ενδυμασία. Μαζί με τους Πικιώνη, Κόντογλου και Αγγ. Χατζημιχάλη πρωτοστάτησε στο αίτημα της εποχής για την ελληνικότητα της τέχνης.

Την περίοδο 1935-1936, αφού πρώτα επισκέφτηκε την Κωνσταντινούπολη, ταξίδεψε στο Παρίσι και στην Ιταλία. Επισκεπτόμενος τα διάφορα μουσεία ήρθε σε επαφή με δημιουργίες της Αναγέννησης και του Ιμπρεσιονισμού καθώς και με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του. Ανακάλυψε το έργο του Θεόφιλου και γνώρισε καλλιτέχνες όπως ο Ματίς και ο Τζακομέτι.

Καλλιτεχνική σταδιοδρομία
Ο Γιάννης Τσαρούχης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1910, όντας ο δεύτερος υιός του εμπόρου εξ Αρκαδίας Αθανασίου Τσαρούχη και της Μαρίας Μοναρχίδη με καταγωγή από τα Ψαρά. Το νεοκλασικό κτίριο στο οποίο είδε για πρώτη φορά το φως, στη συμβολή της λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου με την οδό Λουκά Ράλλη δεν υφίσταται πια. Μέρος των παιδικών του χρόνων (1920-1925), ο μεγάλος αυτός Πειραιώτης ζωγράφος το πέρασε στην πολυτελή οικία (έπαυλη) της οικογενείας Μεταξά, κοντά στη θεία του Δέσποινα Μεταξά, η οποία ήταν αδερφή της μητέρας του. Παρότι η οικογένεια Τσαρούχη μετακόμισε το 1927 στην Αθήνα, ο Πειραιάς ρίζωσε βαθιά μέσα στον καλλιτέχνη, τόσο για το μεγαλοαστικό περιβάλλον στο οποίο ανατράφηκε και τον επηρέασε καλλιτεχνικά, όσο και για τις φτωχές λαϊκές συνοικίες όπου συχνά πραγματοποιούσε αποδράσεις κατά τα παιδικά του χρόνια. Το 1938, δύο χρόνια μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στο κατάστημα Αλεξοπούλου της οδού Νίκης στην Αθήνα με έργα που παρουσίαζαν ιδιαίτερη προσωπικότητα που εξήραν οι τότε τεχνοκριτικοί Παπαντωνίου και Καπετανάκης.

Το 1940 επιστρατεύτηκε και υπηρέτησε στο Μηχανικό. Στα χρόνια της Κατοχής, ίδρυσε μια ιδιωτική σχολή ζωγραφικής, όπου φοίτησαν για μικρό χρονικό διάστημα αρκετοί νέοι, που αργότερα έγιναν δόκιμοι ζωγράφοι[1], όπως ο Κοσμάς Ξενάκης, ο Μίνως Αργυράκης, ο Νίκος Γεωργιάδης, αλλά και η Ροζίτα Σώκου. Το 1947 πραγματοποίησε 2 ατομικές εκθέσεις με υδατογραφίες και θεατρικά προσχέδια. Το 1950 μετέβη εκ νέου στο Παρίσι όπου ένα χρόνο μετά,το 1951, εξέθεσε στο Παρίσι και στο Λονδίνο στη "Ρέτφρη Γκάλερυ", ενώ το 1953 υπέγραψε συμβόλαιο με τη γκαλερί Ιόλας της Ν. Υόρκης. Το 1956 υπήρξε υποψήφιος για το βραβείο Γκούγκενχαϊμ και το 1958 πήρε μέρος στη Μπιενάλε της Βενετίας. Το 1967 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Το 1982 εγκαινιάστηκε το Μουσείο Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι, στο σπίτι του καλλιτέχνη, που ο ίδιος μετέτρεψε σε Μουσείο παραχωρώντας την προσωπική συλλογή των έργων του. Παράλληλα λειτουργεί το Ίδρυμα Τσαρούχη με σκοπό τη διάδοση του έργου του ζωγράφου.

Ήταν μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ).

Παράλληλα με τη ζωγραφική ο Γιάννης Τσαρούχης ασχολήθηκε και με τη θεατρική σκηνοθεσία και μάλιστα από το 1928. Σχεδίασε σκηνικά και ενδυμασίες για τα θέατρα "Εθνικό" ("Βασιλικό"), "Κοτοπούλη", "Δημοτικό" Πειραιώς κ.ά. ειδικά πρόζας καθώς και για το κλασσικό έργο "Ρωμαίος και Ιουλιέττα" που ανέβηκε το 1954, στον τότε Βασιλικό κήπο.

Στο έργο του Γιάννη Τσαρούχη εκφράζεται κυρίως η χαρά και το θαύμα της ζωής. Προσπάθησε να ισορροπήσει τις μεγάλες παραδόσεις και να συλλάβει τις αιώνιες καλλιτεχνικές αξίες. Οι πίνακές του περικλείουν αφομοιωμένα πολλά λαϊκά και λαογραφικά στοιχεία ιδιαίτερα του λιμένος του Πειραιά. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους με διεθνή προβολή και ιδιαίτερα στη Γαλλία. Παράλληλα όμως εργάσθηκε και ως σκηνογράφος τόσο σε ελληνικά όσο και σε ξένα θέατρα με μεγάλη πάντα επιτυχία. Σ΄ αυτόν οφείλεται η καθιέρωση, σχεδόν σε όλες τις σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου που γυρίστηκαν σε λαϊκά κέντρα, της παρουσίας του ναύτη είτε σε χορό είτε όχι, θεωρούμενη μάλιστα και απαραίτητη. Το 1977 ανέβασε ο ίδιος τις Τρωάδες του Ευριπίδη σε δική του νεοελληνική απόδοση με δική του διδασκαλία και σκηνογραφία.

el.wikipedia.org