DIASKEDASI.INFO

Η διασκέδαση On Line

  •  

    Dorean diples proskliseis
           
  •  

    THEATRO PROVA 2 H kyria den penthei An Stage Volume 1

    Tin Pan Alley

    Lazy Cabaret Voltaire Micra Asia Ianos

    Kakogiannis

MANIFESTO 2083, σε δραματουργία Christian Lollike, με τον Δημήτρη Αλεξανδρή, απόδοση και σκηνοθεσία, Μαρίλλη Μαστραντώνη, στο Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ στην Καλλιθέα, από Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

MANIFESTO 2083 2

MANIFESTO 2083
σε δραματουργία Christian Lollike

στο Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ
Έναρξη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015 ώρα 21:30

Με τον Δημήτρη Αλεξανδρή
Απόδοση – Σκηνοθεσία: Μαρίλλη Μαστραντώνη

Manifesto-2083Στο Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ ανεβαίνει από την Δευτέρα 19 Ιανουαρίου, η θεατρική παράσταση – ντοκουμέντο «Manifesto 2083» σε δραματουργία Christian Lollike, με τον Δημήτρη Αλεξανδρή, σε απόδοση – σκηνοθεσία Μαρίλλης Μαστραντώνη.

Το «Manifesto 2083» έχει βραβευθεί το 2013 με τη μεγαλύτερη τιμητική διάκριση του Δανέζικου Θεάτρου, το Βραβείο Reumert, και παρουσιάζεται για πρώτη φορά εκτός Σκανδιναβίας, μετά τις επιτυχημένες πρεμιέρες του στην Δανία, στο Εθνικό Θέατρο της Στοκχόλμης (Dramaten) και στο Dramatikkens Hus του Όσλο.   

Στις 22 Ιουλίου 2011, ο Νορβηγός Anders Behring Breivik, πυροδότησε μια βόμβα σε παγιδευμένο αυτοκίνητο έξω από κυβερνητικό κτίριο στο Όσλο, σκοτώνοντας οκτώ ανθρώπους, και συνέχισε την αιματηρή του πορεία στο νησί Ουτόγια, όπου δολοφόνησε ακόμα 69 άτομα, στην πλειοψηφία τους έφηβοι, στη νεανική κατασκήνωση του Εργατικού Κόμματος. Πριν απ’ αυτή του την τρομοκρατική επίθεση, έγραψε και δημοσίευσε στο Διαδίκτυο ένα κείμενο με τίτλο «Μανιφέστο 2083 – Μια Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Ανεξαρτησίας». Στις πάνω από 1.500 σελίδες του περιέχονται από ρατσιστική προπαγάνδα, φιλοσοφικές θεωρίες και οδηγίες για κατασκευή βομβών, έως προσωπικές του συνεντεύξεις και ημερολόγια.  

Η περφόρμανς με τίτλο «Μanifestο 2083», το έτος στο οποίο ο Breivik πιστεύει πως η ιδεολογία του θα θριαμβεύσει μετά την πολύχρονη σύρραξη μεταξύ Δύσης και Ισλάμ που αναλύει στα γραπτά του, είναι μια δραματουργική σύνθεση και επεξεργασία κειμένων, που επιχειρεί να διαφωτίσει τον ακροδεξιό εξτρεμισμό του καιρού μας.

Με βάση τα κείμενα του Μανιφέστου και έρευνα σε ντοκουμέντα, πρακτικά της δίκης, ψυχιατρικές αναφορές, συνεντεύξεις και οπτικοακουστικό υλικό, το έργο αποκρυπτογραφεί την προβληματική που τίθεται πίσω από αυτές τις επιθέσεις και εξετάζει τους λόγους που μετέτρεψαν έναν επιφανειακά φυσιολογικό νέο άντρα σ’ έναν από τους μεγαλύτερους μαζικούς δολοφόνους της εποχής μας.

Τι έκανε τον Breivik να φορέσει μια στολή αστυνομικού και να επιδοθεί στο να D. Alexandris - MANIFESTO 2083 1δολοφονήσει όσο το δυνατόν περισσότερους πολιτικά ενεργούς νέους; Πώς βλέπει τον εαυτό του; Ποιες είναι οι απόψεις του για την κοινωνία στην οποία ο ίδιος και εμείς ζούμε; Είναι μέρος ενός νέου κύματος της ριζοσπαστικής δεξιάς ή ένας παρεκκλίνων μοναχικός;  

Με αφορμή αυτήν την τρομερή τραγωδία, το «Μanifestο 2083» ανατέμνει το φαινόμενο της ανόδου του εθνικισμού στην Ευρώπη, με μια διαφορετική γλώσσα απ’ αυτήν που συνήθως ακούμε στο δημόσιο διάλογο, διερευνώντας το πολιτικό και κοινωνικό του πλαίσιο.

Η παράσταση συνδυάζει το θέατρο-ντοκουμέντο με τη σωματικότητα και τη δυναμική των βιντεο-εγκαταστάσεων.

Στην Επίσημη Πρεμιέρα της παράστασης που προγραμματίζεται για την Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου, θα παραβρεθούν ο Christian Lollike και ο Δανός πρωταγωνιστής του ΜΑΝΙFΕSΤΟ 2083, Olaf Højgaard, με την Υποστήριξη της Πρεσβείας της Δανίας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Δραματουργία: Christian Lollike
Απόδοση – Σκηνοθεσία: Mαρίλλη Mαστραντώνη
Σκηνικά - Κοστούμια: Tέλης Kαρανάνος, Aλεξάνδρα Σιάφκου
Σχεδιασμός  Ήχου – Βίντεο - Φωτισμών: Παναγιώτης Λάμπης
Κίνηση: Χριστίνα Kατσίκη-Σαχτούρη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στάθης Γκρέγκο Ντα Παρής
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Μάνθου

Περφόρμερ: Δημήτρης Αλεξανδρής

Στις οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις συμμετέχουν: Μελέτης Γεωργιάδης, Μαρίλλη Μαστραντώνη, Κίμων Ρηγόπουλος, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου

Παραγωγή: ΕΝΤΡΟΠΙΑ  
URL: http://www.theatre-entropia.gr/-  E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

MANIFESTO 2083 3


Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ
Κεντρική Σκηνή: Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο)
Καλλιθέα
Τηλ.: 210 9229579

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, στις 9.30 μ.μ.
Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015
Λήξη παραστάσεων:  31 Μαρτίου 2015.
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά χωρίς διάλλειμα

Τηλέφωνο Ταμείου Θεάτρου: 210 9229579
Τιμές εισιτηρίων κατ’ άτομο:  12 ευρώ Γενική Είσοδος, 6 ευρώ Μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι, ατέλειες)

Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr  

Ευχαριστούμε για την υποστήριξη τους Χορηγούς Επικοινωνίας
ROCK FM 96,9, 105,5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ, ΑΘΗΝΑ 9,84, ERTOPEN.COM, VODAFONE, ZOUGLA.GR, PROTAGON.GR, POPAGANDA.GR, CLICKATLIFE.GR, KULTUROSUPA.GR, ΒΟΟΚPRESS.GR, THEATROMANIA.GR, ARTMAG.GR, INDEPENDENT.GR, DEBOP.GR, ARTISTBOOK.GR, AVECNEWS.GR, DIASKEDASI.INFO, F-ACT.GR, M-WORDRADIO.GR, GREEKAFFAIR.GR, 7ARTPRESS.WORDPRESS.COM, ANDROMEDA.EDU.GR, MINDRADIO.GR, GPNEWS.GR, PROOTHISI,  SFINAKIAFM.COM
 

M. MastrantoniΒιογραφικό – Mαρίλλη Mαστραντώνη
Ηθοποιός και Σκηνοθέτις. Ιδρύτρια και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου ENTΡOΠIA και του διεθνούς “Φεστιβάλ Εναλλακτικής Σκηνής (F.E.S.)”.  
 Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Θέατρο στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης – Kάρολος Koυν. Συνέχισε τις σπουδές της σε Λονδίνο, Βερολίνο, Άμστερνταμ, Πολωνία, Δανία.
 Ως performer έχει συμμετάσχει σε πλήθος θεατρικών και live-art παραστάσεων, σε ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές στην Ελλάδα και το εξωτερικό (συνεργασίες μεταξύ άλλων με Eugenio Barba, Yoshi Oida, Wlodzimierz Staniewski, Mίνωα Βολανάκη, Sotigui Kouyaté, Σπύρο Σακκά, Jurij Alschitz, Cristina Castrillo, Γιάννη Μαρκόπουλο, Κώστα Μπάκα, Augusto Omolú, Paul Gazzola, Cristina Wistari Fromaggia, BBB Johannes Deimlig, Stuart Lynch, Rodrigo Garcia).   
 Είναι η μεταφράστρια, δραματουργός και σκηνοθέτις παραστάσεων θεάτρου, performance art και multimedia θεαμάτων, μεταξύ άλλων: Ο Μασκοφόρος του Helmut Krausser, Ο Φάουστ είναι Νεκρός του Mark Ravenhill, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονυσίου Σολωμού (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών), Η Πινακοθήκη των Ηλιθίων του Nίκoυ Tσιφόρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας), Go Go Go της Juliana Francis, Projekt RAF, Genocide, CUT Project/DE-FENCES, P.I.G.S./Σωτηρία.  
 Με πολύμορφη εκπαίδευση (σπουδές Κλασσικού και Σύγχρονου Χορού, Μουσικής και Φωνητικής Τέχνης, Κινηματογράφου, Θεατρικής Ανθρωπολογίας), η Μαρίλλη Μαστραντώνη συνδυάζει κάθε φορά εκείνη τη μεθοδολογική προσέγγιση και τα πρακτικά εργαλεία που υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο το περιεχόμενο των υπό εξέταση θεμάτων, διερευνώντας διαφορετικές πτυχές της πραγματικότητας με τρόπο που θέτει ευθέως την καλλιτεχνική διαδικασία μέσα σ’ ένα κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις νέες δραματουργικές φόρμες, τα νέα μέσα και τις διεθνείς συνεργασίες και την απασχολεί εξίσου η αρτιότητα του καλλιτεχνικού έργου και η καθαυτή διαδικασία παραγωγής του.        
 Η δουλειά της έχει ως τώρα παραχθεί και παρουσιαστεί σε Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Κύπρο, Νότια Αφρική, Ολλανδία, Παλαιστίνη, Πολωνία, Πορτογαλία, Τσεχία, Φιλανδία.    

Christian LollikeΒιογραφικό - Christian Lollike
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος και πολυβραβευμένος Δανός θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, έχει στο ενεργητικό του πλήθος έργων και σκηνοθεσιών, μεταξύ άλλων: Grace was here (διασκευή από την ταινία Dogville του Lars von Trier), Nathan (Untitled), Service Suicide, The Wonder, The Meat Carousel, Romeo and Juliet, The History of the Future, Skakten (The Family).   
 Έχει συνεργαστεί με το Βασιλικό Θέατρο της Δανίας, τα Εθνικά Θέατρα της Σουηδίας (Στοκχόλμη) και Νορβηγίας (Όσλο), καθώς και με εναλλακτικούς θεατρικούς χώρους. Ήταν συγγραφέας και σκηνοθέτης του Aarhus Theatre (2005-2010) και επιμελητής του Διεθνούς Φεστιβάλ του Aarhus (2008-2010). Τα τελευταία χρόνια είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του CaféTeatret της Κοπεγχάγης.  
 Η νεωτερική του προσέγγιση τον καθιστά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του θεάτρου σήμερα και η γραφή του, με τις πολιτικές της υποδηλώσεις, χρησιμοποιεί θέματα-ταμπού ως μέσο, με στόχο τη διεύρυνση του δημόσιου κριτικού διαλόγου.
 Έχει διακριθεί με σημαντικά βραβεία, όπως το PRIX EUROPA (2007), το Αllenprisen (2003), το Theatre 1 (2005), και είναι επανειλημμένα αποδέκτης της μεγαλύτερης τιμητικής διάκρισης του Δανέζικου Θεάτρου: το βραβείο Reumert  (μεταξύ άλλων και για το «Μanifestο 2083» το 2013).