DIASKEDASI.INFO

Η διασκέδαση On Line

Άννα Κουρή, είναι Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης

Anna Kouri

Άννα Κουρή

Η Άννα Κουρή, είναι Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. (29 Ιουνίου 1957)

Βιογραφία
Η Άννα Μαρία Κουρή γεννήθηκε στις 29 Ιουνίου 1957 από γονείς Έλληνες μετανάστες στο Βελγικό Κονγκό, όπου και πέρασε τα παιδικά της χρόνια, φοιτώντας σε γαλλικό σχολείο. Το 1967, εγκαταστάθηκε μόνιμα με τους γονείς και την αδερφή της, Άλκηστη, στην Αθήνα και στη συνέχεια φοίτησε στην Γαλλική Ακαδημία Αθηνών, από όπου αποφοίτησε παίρνοντας το Baccalaureat.

Ένα χρόνο μετά, πήγε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στη Γερμανία, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, για εκμάθηση της γλώσσας και έπειτα επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου σπούδασε στην Δραματική σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και αποφοίτησε το 1982.

Η καριέρα της στο χώρο του θεάματος ξεκίνησε το 1980, με τη συμμετοχή της στην κινηματογραφική ταινία «Ο Παρθενοκυνηγός», ενώ ήταν ακόμα μαθήτρια στη δραματική σχολή, και μέσα στο 1981 άρχισε και τους πρώτους τηλεοπτικούς της ρόλους, σε δύο σειρές της ΕΡΤ.

Μετά την αποφοίτησή της, έκανε το ντεμπούτο της και στο θέατρο, στην παράσταση «Η σπασμένη στάμνα» με τον θίασο του Λευτέρη Βογιατζή, την σεζόν 1982 - 1983, εξ αρχής με πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως συνέβη και σε όλα τα μετέπειτα θεατρικά της έργα.

Έγινε δημοφιλής στο κοινό από τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στην επιτυχημένη σειρά Οι Μεν και οι Δεν, ως Βάνα Δάγκα, αν και είχε αρχίσει να γίνεται ευρύτερα γνωστή ήδη από τις Τρεις Χάριτες, ως Τέτη Παπαχαρίτου, δηλαδή η τηλεοπτική κόρη της Άννας Παναγιωτοπούλου.

Εκτός από κωμικούς ρόλους, έχει ενσαρκώσει και δραματικούς, όπως εκείνον στο επεισόδιο «Ο Δράκος» της σειράς Ανατομία ενός εγκλήματος του Πάνου Κοκκινόπουλου, και εκείνους στα επεισόδια «Ο ιππότης», «Στεγνό καθάρισμα» και «Τρωικός πόλεμος» της σειράς Κόκκινος Κύκλος του Πάνου Κοκκινόπουλου, καθώς επίσης και σε θεατρικά έργα. Ιδιαίτερα δημοφιλής τηλεοπτικός ρόλος για εκείνη, που μάλιστα συνδύαζε κωμικά και δραματικά στοιχεία, υπήρξε και αυτός της Mademoiselle Claire στη σειρά των Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά με τίτλο Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον.

Με τον Χάρη Ρώμα, μάλιστα, εκτός από το Δεληγιάννειο και τους Μεν και Δεν, έχει συνεργαστεί και σε 4 θεατρικά έργα, με πιο πρόσφατο την παράσταση «Είδα τον Χάρη με τα μάτια μου». Το έργο παίχτηκε τις σεζόν 2011 - 2012 και 2012 - 2013, ενώ ο θίασος, εκτός από την Ελλάδα, έδωσε παραστάσεις και στην Κύπρο, τον Καναδά, την Αυστραλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Γενικότερα ως δίδυμο, εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να θεωρούνται από το κοινό ως ένα από τα πλέον δημοφιλή καλλιτεχνικά ζεύγη στα νεότερα χρόνια.

Παράλληλα με την καριέρα της ως ηθοποιός, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2015, έγινε για πρώτη φορά και κριτικός θεάτρου, ως μέλος κριτικής επιτροπής σε σειρά παραστάσεων.

Καριέρα
Σύμφωνα με τον ίδια, ο ρόλος της στους Μεν και Δεν, ενώ την έκανε εξαιρετικά δημοφιλή, ωστόσο την προκάλεσε ζημιά στην μετέπειτα τηλεοπτική της καριέρα. Συγκεκριμένα, έχει δηλώσει σε πάρα πολλές συνεντεύξεις της ότι τα πρώτα χρόνια μετά τους Μεν και Δεν, της ζητούσαν στην τηλεόραση μόνο ρόλους ίδιους με αυτόν της Βάνας Δάγκα, διότι ο ρόλος αυτός είχε κάνει τέτοια αίσθηση που είχαν νομίσει ότι μόνο τέτοιους ρόλους μπορούσε να παίξει, καθώς την είχαν ταυτίσει ως άνθρωπο στην πραγματική της ζωή με την Βάνα.

Επειδή δεν τους δεχόταν αυτούς τους ρόλους, διότι φοβήθηκε την τυποποίηση και ταύτιση, συνολικά έκανε λιγότερες σειρές από όσες θα μπορούσε.

Μάλιστα έχει τονίσει και ότι μια τέτοια εντύπωση, διαχρονικά, επικράτησε και στο κοινό που την γνώρισε μέσα από την τηλεόραση, καθώς λόγω της αίσθησης που έκανε ο ρόλος αυτός και των διαρκών επαναλήψεων της σειράς για πολλά χρόνια, η κοινή γνώμη την είχε σταθερά ταυτίσει με το ρόλο της Βάνας.

Ως αποτέλεσμα, μολονότι η ηθοποιός έκανε και σε άλλες σειρές πρωταγωνιστικούς ρόλους, το κοινό διατήρησε στη μνήμη του την Βάνα Δάγκα και δυσκολευόταν να την αποδεχτεί σε κάτι διαφορετικό. Αντιθέτως, όπως προσθέτει συχνά, η τηλεοπτική αποχή της για αρκετά έτη μετά το Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο δεν ήταν δική της επιλογή, αλλά αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και της συνεπακόλουθης μείωσης των εγχώριων σίριαλ στο ελάχιστο, με συνέπεια τις μικρές πιθανότητες εξεύρεσης νέων ρόλων - φαινόμενο που έπληξε και γενικότερα όλο τον κλάδο των Ελλήνων ηθοποιών.