Σοφία Τρανά, σε μια συνέντευξη στον Σπύρο Καλαματιανό για το site Diaskedasi.info

Sofia Trana

Η Σοφία Τρανά είναι πανέμορφη και ταλαντούχα τόσο σαν χορεύτρια όσο και σαν ηθοποιός. Πολυτάλαντη θα έλεγα, διότι συνδυάζει επιτυχημένα πράγματα παράλληλα. Είχα ακούσει και δει πολλά για εκείνη, όμως θέλησα, να την γνωρίσω μέσα από μια διαφορετική ματιά, μία διαφορετική προσέγγιση και να την μάθω καλύτερα. Έτσι λοιπό της ζήτησα να της πάρω συνέντευξη, δέχτηκε με μεγάλη χαρά και μου απάντησε με μεγάλη άνεση σε ότι και εάν την ρώτησα. Ήταν μια πολύ επικοδομητική συζήτηση που δεν ήθελα να τελειώσει με τίποτα, μου είπε για την καριέρα της πολλά και σημαντικά πράγματα, επίσης είδα από τον τρόπου που μου απαντούσε ότι την διακρίνουν αξίες που λείπουν απ΄την σημερινή εποχή. Απολαύστε την.

Από τον Σπύρο Καλαματιανό

Sofia Trana-1Θα ήθελα να μου πεις δύο λόγια για τις νέες σου επαγγελματικές δραστηριότητες…            
Η "Δοκιμασία" είναι ένα έργο που έχει γράψει ο Τάσος Μπαγλατζής μαζί με τον Βαγγέλη Πανταζή η σκηνοθεσία είναι του Τάσου Μπαγλατζή ανεβαίνει σε λίγες μέρες στο Θέατρο Ελυζέ. Είναι ένα αστυνομικό θρίλερ με πολύ μυστήριο, ίντριγκα που έχει τρομερές ανατροπές που κόβουν την ανάσα.

Ο ρόλος που έχω σε αυτό το έργο είναι ρόλος πρόκληση, γιατί είναι ένας ρόλος αντίθετος με το είναι μου. Πιστεύω ότι ένας ηθοποιός δοκιμάζεται όταν έχει να παίξει, έναν ρόλο που είναι μακριά από αυτό που είναι. Ο ρόλος μου είναι μιας γυναίκας δηλητήριο που σχεδιάζει έναν φόνο, είναι μια γυναίκα δολοφόνος, που έχει αγγελική μορφή, ενώ η ψυχή της είναι μαύρη, φθάνει στον φόνο, μόνο για τα λεφτά και την δόξα.

Είναι ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον έργο με εξαιρετικούς συντελεστές, οι οποίοι είναι: Η Ελένη Φιλίνη, Πaσχάλη Τσαρούχα, Γιώργος Μακρής και Γρηγόρης Ορφανουδάκης. Επίσης έχω ακόμα μια πάρα πολύ καλή δουλειά στα σκαριά. Εχω μια σοβαρή πρόταση από έναν άνθρωπο κ συγγραφέα που εκτιμώ πολύ ,τον Γιάννη Βασιλακόπουλο, να πρωταγωνιστήσω στο κατασκοπικό θρίλερ"Ανώνυμος αποστολέας".

Καλούμε να υποδυθώ μία φιλόλογο,που αυτοθυσιάζεται καθημερινά ζώντας με τον ζωντανό-νεκρό πιλότο σύζυγό της,μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα.Επίσης διδάσκω στη Σχολή Χορού του Φώτη Μεταξώπουλου και είμαι Καλλιτεχνική Διευθύντρια στην μοναδική Ακαδημία Μπαλέτου Βαγκάνοβα που υπάρχει στην Ελλάδα στη Σχολή του Αλέξανδρου Χατζιάρα.

Sofia Trana-3

Είσαι μια καταξιωμένη χορογράφος που έχεις κάνει πολλά και σημαντικά πράγματα στον χώρο. Πότε και πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τον χωρό;Sofia Trana-2
Ξεκίνησα από 7 χρονών, (ο θείος μου ήταν ένας εξαιρετικός Ρώσος χορογράφος που συμμετείχε στα Κίροφ και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ζωή μου). Βέβαια σε αυτή την ηλικία με είχε πάρει η μητέρα μου στον χορό, όπως όλα τα παιδάκια, δεν της ζήτησα εγώ να με πάει, δεν ήξερα τι ήθελα σε εκείνη την ηλικία. Στα 13 μου όμως αγάπησα τον χορό όσο τίποτα άλλο. Έτσι ανακοίνωσα στους γονείς μου ότι θέλω να γίνω να μπαλαρίνα. Ο πατέρας μου είχε πει τότε ότι: "το τελευταίο πράγμα που θέλω να κάνεις, είναι να γίνεις μπαλαρίνα, αλλά θα κάνω τα πάντα για να γίνεις η καλύτερη". Μέχρι την Βουλγαρία ήρθε, γιατί εκεί σπούδασα και τελείωσα στην Ακαδημία Μουσικής και Χορού Σόφιας , θεωρείται μια απ΄τις καλύτερες σχολές του κόσμου. Είμαι αριστούχος της σχολής αυτής και δοξάζω τον θεό που οι γονείς μου ήταν δίπλα μου σε όλο αυτό. Ήμουν αποφασισμένη να γίνω μπαλαρίνα, δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο, έχω γεννηθεί γι΄αυτό.

Η υποκριτική πως ήρθε στην ζωή σου;
Χορός και υποκριτική είναι ένα. Στην Ελλάδα είναι παρεξηγημένο αυτό. Εμείς από μικρή ηλικία υποδυόμαστε πολλούς ρόλους. Ο Ηθοποιός έχει τον λόγο και την κίνηση, ενώ ο χορευτής πρέπει να μιλήσει με όλο του το είναι, πρέπει να σπάσει την ψυχή του το σώμα του και να πείσει το κοινό που το παρακολουθεί για τον ρόλο που ερμηνεύει. Είναι πολύ πιο δύσκολο αυτό. Γι΄αυτό ένας χορευτής ξεκινάει από πολύ μικρή ηλικία και φθάνει να γίνεται επαγγελματίας στα 18 του. Ενώ ηθοποιός γίνεσαι σε οποιαδήποτε ηλικία. Όταν έχει λίγο ταλέντο στην υποκριτική γίνεσαι ηθοποιός. Ενώ ένας χορεύτης θέλει πολύ περισσότερα πράγματα και ένα από αυτά είναι η υποκριτική. Οπότε δεν ήταν δύσκολη για εμένα η υποκριτική τέχνη.

Πως είναι να διδάσκεις και τι συμβουλές δίνεις στους μαθητές σου;
Είναι πάρα πολύ όμορφο να διδάσκεις, ανακαλύπτεις και εσύ πράγματα μέσα απ΄την διδασκαλία, γίνεσαι και εσύ καλύτερος. Αυτό που πάντα λέω στους μαθητές μου, (ανεξάρτητα εάν θα γίνουν επαγγελματίες) είναι ότι πρέπει να έχουν πειθαρχία, είναι το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να έχεις για το οτιδήποτε στην ζωή σου. Επίσης κάτι άλλο που λέω, είναι ότι πρέπει να έχουν πάθος με τον χορό, να έχουν τεράστια αγάπη στον χορό. Αυτό μου έλεγε και ο πατέρας μου: "δυστυχώς είσαι παθιασμένη με αυτό, δεν μπορώ να κάνω κάτι για να σε αποτρέψω"…

Sofia Trana-4

Sofia Trana-5Υποκριτική και χορός λοιπόν. Τι εικόνες κάνεις στο μυαλό σου όταν ακούς αυτές τις λέξεις;
Δεν τις ξεχωρίζω αυτές τις δύο λέξεις. Για εμένα είναι ένα. Οι εικόνες που μου έρχονται στο μυαλό είναι: μαγεία, πάθος, αγάπη, η ζωή μου όλη…

Ποια ήταν η πιο συγκινητική στιγμή της μέχρι τώρα καριέρας σου;
Είναι πολλές, απ΄την Σταχτοπούτα, τη Σιντερέλα στο Θέατρο Ακροπόλ, στο Beauty and the Beast, αλλά και η περσινή παράσταση το Όνειρο του Κύκνου που είχε πολλές τραγικές σκηνές που τις βίωνα κάθε φορά και πιο έντονα.

Ποια είναι η πολυτιμότερη συμβουλή που είχες ακούσει ποτέ και ποιος στην είχε πει;
Να είμαι αληθινή σε αυτό που κάνω…κακά το ψέματα το σανίδι θέλει αλήθεια, μόνο όταν είσαι αληθινή περνάς στον κόσμο που σε βλέπει από κάτω. Αυτό μου το είχε πει ο θείος μου, ο οποίος μου έδωσε το πράσινο φως για να γίνω μπαλαρίνα και πέρασα από σαράντα κύματα για να το καταφέρω αυτό, διότι ήταν πάρα πολύ αυστηρώς.

Εάν σου έλεγα να μου περιγράψεις τον εαυτό σου με λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Τελειομανής, ευαίσθητη, επίμονη, παθιασμένη με αυτό που κάνω.

Ανεκπλήρωτα όνειρα έχεις ή κάποιους ρόλους που θέλεις να παίξεις στο θέατρο ή στον χορό;
Όνειρα έχω πάρα πολλά... Θα ήθελα να παίξω στην "Λίμνη των Κύκνων" αλλά που είναι το αγαπημένο μου έργο. Λατρεύω το κλασικό μπαλέτο, αλλά φαντάσου στην ηλικία μου, οι χορευτές που ασχολούνται με το κλασικό μπαλέτο, έχουν πάρει σύνταξη, οπότε δεν μπορώ να κάνω και πολλά πράγματα. Αυτός είναι και ένας λόγος που αγάπησα το περσινό έργο ΄΄Το Όνειρο του Κύκνου΄΄γιατί συνδίαζε χορογραφίες από την ΄΄Λίμνη των Κύκνων΄΄με την πρόζα. Το όνειρο μου ήταν να χορέψω το συγκεκριμένο έργο, αλλά δυστυχώς δεν έγινε ποτέ…Θέλω να έχω την ευλογία να είμαι πάνω στην σκηνή και να δίνω τον καλύτερο μου εαυτό σε οτιδήποτε μου ζητηθεί…

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετώπισες στα πρώτα σου βήματα;
Ήταν τεράστιες. Ο θείος μου ήταν πολύ αυστηρός, είχε έρθει σε ένα ανοικτό μάθημα και μου είχε πει: "Δεν έχεις μάθει τίποτα και πρέπει να ανεβαίνουμε πέντε-πέντε τα σκαλιά" με ανέλαβαν Ρώσοι και Βούλγαροι δάσκαλοι και συγκεκριμένα με είχε πάει στον Αnton Stoinof ο οποίος με είχε στείλει στην Galena Boboefa στη Σόφια. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν συνεχώς από πάνω μου. Να φανταστείς ο θείος μου με πήγαινε από το κολυμβητήριο, μέχρι την σχολή χορού για να σκληραγωγηθώ. Μου έλεγε ότι ένας καλλιτέχνης πρέπει να είναι καλλιτέχνης σε όλα στην ζωή του, μου έδειχνε βιτρίνες και μου έκανε μαθήματα, το πώς να ντύνομαι, να πιάνω τα μαλλιά μου. Με ανέλαβε από τα 14 μέχρι και τα 18 και ήταν συνεχώς από πάνω μου. Δεν με κούραζε καθόλου όμως, διότι το αγαπούσα πάρα πολύ, άντεχα αυτή την πίεση και από επιλογή μου σε πολλά εισαγωγικά στερήθηκα διάφορα πράγματα και καταστάσεις, γιατί αυτός ήταν ο στόχος μου, ήθελα να γίνω μπαλαρίνα. Επίσης είχα δυσκολίες με τα κιλά μου, αλλά όλα τα πολέμησα για να γίνω σωστή μπαλαρίνα.

Τώρα δοκιμάζεσαι περισσότερο στην υποκριτική…
Ναι. Θεωρώ ότι δύο χρόνια τώρα δοκιμάστηκα στην υποκριτική, αλλά φέτος κάνω έναν ρόλο που δεν έχει καθόλου χορό, οπότε θεωρώ, ότι συνεχώς θα δοκιμάζομαι και θα εξελίσσομαι, τόσο στην υποκριτική, στον χωρό, όπως και σαν άνθρωπος… Δίνομαι στο κάθε τι που κάνω…

Trana-Kalamatianos

Παράπονα έχεις απ΄την ζωή σου;
Όχι δεν έχω. Θεωρώ ότι έχω περάσει είναι μία δοκιμασία και εάν μου δινόντουσαν κάποια πράγματα απλόχερα, δεν θα γινόμουν αυτό που είμαι σήμερα και είμαι πολύ περήφανη γι΄αυτό που είμαι σήμερα. Δεν μου χαρίστηκε τίποτα και πιστεύω ότι συνεχώς θα δοκιμάζομαι και θα γίνομαι καλύτερη σε όλους τους τομείς.

Θα ήθελα να κλείσουμε ως εξής: Θα ήθελα να μου πεις μια εικόνα που θυμάσαι με πολύ αγάπη και νοσταλγία…
Όταν γύρισα από την Βουλγαρία ο πρώτος μου παρτενέρ, Ρώσος στην καταγωγή, Αλεξέιο Θεοχρίστοφ, μου έκανε πρόταση να χορέψω στην Ζιζέλ τον ρόλο της Μύρτας, ο οποίος είναι πρωταγωνιστικός ρόλος, τη Ζιζέλ θα την έπαιζε η Ζάνα Αγιούκοβα, την οποία την έβλεπα στο Ηρώδειο και έκλαιγα. Όταν μου έγινε η πρόταση έπαθα ένα σοκ και δεν θα ξεχάσω ποτέ που είχε έρθει πρώτη η κ.Αγιούκοβα στο καμαρίνι και μου είπε "Συγχαρητήρια" αυτή η σκηνή για εμένα ήταν σταθμός στην καριέρα μου... Την οποία την είχα πρότυπο…